måndag 30 juni 2014

10 minuters tågförvirring

Ett soligt Skåne ligger flera timmar bakom mig och utanför fönstret är det nu östgötaslätten som susar förbi och välkomnar mig, eller kanske lider med mig, med ett lätt sommarregn. Idag har jag "inget att göra" jag jobbada sista dagen på salongen igår och har min första dag på nästa jobb imorgon, så idag ska jag bara:
 - Flytta hem till Norrköping
 - Fixa nytt pass
 - Hämta massa paket på posten
 - Boka tid på Amerikanska Ambassaden
 - Packa om mina väskor
 - Flytta ut till personalboendet i skärgården
 - Handla mat
 - Byta abonnemang till min telefon
 - Fixa nytt löshår

Och försöka njuta av min "lediga dag" Mitt liv är kanske inte likt ditt, mitt liv tar inte automatiskt semester bara för att det är sommar, mitt liv har bara olika växlar framåt - ingen broms. Vissa undrar hur jag orkar, vissa undrar vad som är fel, vissa tycker det är viktigt att njuta, vissa tycker helt enkelt att jag gör fel. Men mitt liv är på mitt sätt, och mitt schema har jag själv proppat fullt. Jag behöver inte semester för att njuta jag behöver göra det jag tycker är kul och vet du vad? Jag älskar mitt jobb, jag ler på morgonen när jag tänker på vart jag ska spendera min dag, jag ler genom hela dagen för att där njuter jag, på salongen njuter jag. 

Igår var min sista dag på salongen i Lund och sommaren ska nu spenderas på en restaurang i Östergötlands skärgård, det känns såklart tråkigt på ett sätt men också skönt att få gå på rutin, skönt att få längta lite efter mitt "riktiga jobb" skönt att få ett avbrott, skönt att få sakna det lite. Sex veckors paus är inte det typ en semester? 

I mitt liv är det, på mitt sätt är det, det här kommer bli en bra sommar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar