onsdag 17 september 2014

Sea Survival

Nu har det varit tyst här ett tag men det är knappast för att det inte funnits något att skriva om, snarare tvärt om. Jag har haft helt och hållet fullt upp och når jag kommit hem på kvällarna total deckat i sängen! Jag har nämligen tagit mig från Londonds förort Watford till en fantastiskt vacker ö - Isle of Wight. Vet inte så mycket om denna ö men fin är den. Här är jag på en tilläggskurs innan jag får flyga iväg mot något skepp what so ever, Sea Survival heter det och i måndags drog vi på oss torrdräkter och lekte i vattnet hela dagen. Instruktörerna varnade för att det skulle vara lite kallt och därför fick vi på oss en flece onepiece över våra egna kläder och torrdräkt på det så klart, vattnet var 22 grader varmt... Det är ju som rena högsommaren hemma i Svedala.




Igår var det rätt tuff teori på morgonen för att sedan fortsätta med massa praktik, fire fighting! Häftigt, svårt, roligt, men med full fokus. Vi släckte små bränder, sedan fick vi gå in i rökrum och leta efter en människa. Lättare sagt än gjort i kollsvart mörker kan jag lova, jag var sista man i vårt team igår men när vi kom ut så självutnämnde instruktören mig till dagens ledare av teamet med orden "it's up to you guys, I'm just saying..."Känns riktigt bra att få det förtroendet men samtidigt ligger det nu ansvar på mina axlar att hjälpa mitt team framåt, igenom och tillbaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar