torsdag 11 september 2014

Steiner Academy mitt London äventyr

Vad gör du egentligen? 
Skulle inte du till Karibien?
Vadå pluggar? 

Det verkar vara lite oklart vad jag egentligen gör här i London så jag tänkte bara berätta lite. Jag bor i Watford och måndag till fredag har jag heldagar på Steiners Akademi. När jag kom hit trodde jag att jag skulle vara i en skolsalong och visa mina kunskaper inom hår men icke! De två veckorna jag har varit här har jag inte ens tagit fram mina saxar. Det jag lär mig och pluggar stenhårt på är nya behandlingar som jag förväntas kunna utföra när jag en vacker dag går på mitt skepp, ansiktsbehandlingar, barbering, massage i olika former och framförallt en jäkla massa produktkunskap. 

Från 08.00 till 17.30 är jag "in class" och från 19.30 till 22.00 pluggar jag "key sellingpoints" och ingredienser, sen sover jag! 

Clean, classy and funny
Fredagar har vi "saloon day" och då bokar vår trainer upp våra kolumner med kunder som kan vara andra steiner trainees eller "important people" vilket vanligtvis betyder att dom på något sätt är släktingar eller vänner till ägarfamiljen.

Jag älskar fredagar, då får jag visa vad jag kan, jag får vara kreativ med uppsättningar och jag får tillämpa mig mina nya kunskaper som jag har fått pressa in i huvudet. 

Första veckan här var tuff som satan, jag var påväg att flyga hem många gånger varje dag men den här veckan har jag verkligen uppskattat att vara här! Det var så många nya intryck förra veckan, mycket att lära och mycket att anpassa mig till men den här veckan har jag verkligen kunnat tillämpa mina nya kunskaper och prova behandlingarna och försöka göra den till en rutin. Jag är väldigt tacksam att få ta del av den här träningen och känna det snabba utvecklingen, jag trodde inte att jag skulle klara av raka en mans ansikte med hyvel för en vecka sedan, jag trodde inte jag skulle kunna sälja produkter genom att lära mig deras "features and benefits" och ingredienser, jag trodde inte att jag skulle kunna hålla seminarier om helt nya behandlinger - but I'm doing it! 

I'm blessed! 
Hey so long...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar