onsdag 14 maj 2014

Det här är jag!

"Om du frågar dom i min närhet så skulle dom beskriva mig som den filmen handlar om, en tjej med självförtroende som bara bryr sig om sig själv, sin egen lycka, sin egen framgång, sitt eget liv. Som tjejen med pengar, vänner, snygga killar och möjligheter. 

I varje high school film så är det även den tjejen som får sitt hjärta krossat flest gånger, hon som råkar ut för flest misslyckanden, hon som känner sig ensammast och hon som har mest problem, det är även hon som reser sig i motvind flest gånger och som trots andras förakt slår oddsen och kommer längst.

Jag drömde om att leva i en drama film, jag skapade min dröm. Ett liv där dramatiken aldrig tog slut, där krossade hjärtan löste av varandra, där knivar ständigt skar mer eller mindre i någons rygg, där drömmar om framtiden dagligen tändes och släcktes, där livskriser var vardag. I den här filmen kunde man inte lita på någon, i den här filmen stod jag i centrum, alldeles själv. 



- Allt började för exakt två år sedan, när jag var 16 år och en vecka, då flyttade jag hemifrån. Innan dess hade jag en biroll, en biroll jag inte alls tyckte om." 

Det här är historien om hur jag försökte ta makten över mitt liv, hur jag regerade och hur jag totalt misslyckades. Det här är historien om jakten på kärleken, hur jag hittade den korta bekräftelsen för att fylla tomrummet från den äkta, ärliga och villkorslösa. Det här är historien om hur jag hittade mig själv, hur jag spelade en roll och totalt tappade bort mig själv på vägen. Det här är historien om mig, skrämmande ytlig, tankspridd och ärlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar